28 maj

känner mig som en tant när jag sitter här ensam, en fredagkväll och lyssnar på folk som springer upp och ner i trapphuset. hög musik spelas och det enda jag kan tänka på är hur jag ska kunna somna i tid för att orka upp imorgon med allt "oväsen" runtomkring mig. nu har jag sjunkit lågtlågt....

elvis är på sprallhumör i alla fall. han kissar överallt och har börjat klättra i gardinerna. det kanske är tur att man inte vet vad han håller på med när han är ensam?

imorgon är det cruising i mariestad så niklas ska förmodligen ha hemma folk här. dom ska sitta på taket, dricka öl och ha det gött. precis som förra året. saker och ting är domsamma som alltid.

ringde efter lägenhet idag också. fick en förfrågan om vi var sugna på en 3:a på 80 kvadrat. jovisst, men vad kostar en sån då? ungefär 5600 i månaden. nejtack, vi har sagt max 5000 per månad.
Då slog det mig att vi förmodligen kommer byta ner oss. det finns inga stora, billiga lägenheter i skövde. så vill jag verkligen flytta dit och bo i något mindre bara för att komma närmare mina kompisar och jobbet? jag tycker att storleken på den här är alldeles lagom och det jag egentligen är ute efter är en balkong. hur ska jag någonsin kunna komma fram till något vettigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0