18 maj

Finns det något avlastningsplats för katter? någon slags växelvård... För jag trodde faktiskt inte det skulle vara så jobbigt att ha hand om en underbar liten boll.
Elvis kom förra torsdagen och han är världens sötaste lilla katt. han är inte så stor i världen, 7 veckor fyllda igår och vill busa mest hela tiden (utom när han sover). Har varit hemma från jobbet så gott som varje dag för att ta hand om den lilla bollen och imorse när jag tänkte att nu är han nog redo att bli lämnad ensam några timmar så blev han sjuk. när jag vaknade på morgonen hade han bajsat ner så gott som hela lägenheten, eller bajsat och bajsat, han drog rumpan mot golvet eftersom det hade fastnat ibak (diarré såklart). eftersom han är så plutteliten så kan han inte tvätta sig ordentligt heller.. visst att han inte använt lådan när han ska kissa, det har hamnat lite här och var (senast igår i sängen på nybytta sängkläder!!!!) men han har alltid bajat på lådan. Så det var bara att gå upp och skura hela lägenheten, duscha av lille Elvis så han blev ren och ringa veterinären. SJÄLVKLART är han också uttorkad på grund av allt bajande. Så idag har jag underhållt mig med att spruta in vatten i hans pyttelilla mun då och då, och koka kyckling till honom som tydligen ska vara bra för magen. Kan kort och gott säga att jag blivit mamma.


Idag för 2 år sedan blev jag och Nicke ihop för första gången. eller hur man nu ska räkna :P

Kommentarer
Postat av: Rebecca

lilla puffen :( han kommer bli bra snart ska du se!

2010-05-19 @ 10:18:28
URL: http://beek.blogg.se/
Postat av: sanna

nemen lilla bebisen då :( Hoppas han blir bättre snart!

2010-05-20 @ 08:24:31
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0