30 Mars

idag har jag varit rastlös. har ringt till alla jag någonsin kan tänka mig vara lediga idag och den enda som tackade ja var min stackars syster och hennes kompis. Tänkte att idag är väl ändå den perfekta dagen att grilla? solen sken och jag hade mina vårskor och vårjacka (utan tröja under!). fick bli kyckling, potatisklyftor och bearnaisås för att göra vårdagen komplett. men ingenting gick riktigt som jag ville för grillen ville aldrig bli varm efter den långa vintern och utemöblerna hade ett tjockt lager med skit över sig. Alltihopa slutade i alla fall med att vi fick steka köttet, slänga stekgrejen (som jag råkade smälta i stekpannan) och plåstra om min hand (som jag så klart var tvungen att bränna lite.) Så när kycklingen äntligen var färdig var resten av maten redan kall och solen hade börjat gå ner, men det smakade ändå sommar. eller i alla fall tidig vår..

Om jag inte får jobba imorgon bär det nog in till stan. Malin behövde skjuts och eftersom min bror antagligen bara ska vara instängd på rummet hela dagen och vara kär så får jag ställa upp och köra.


-Tänk om man bara kunde få barn genom att rövknulla!
Så sa min syster idag och jag fick en chock. Kan hon ens sånna ord? Vet hon vad det är? vet hon hur ett barn blir till? hur gammal är hon egentligen? På något konstigt sätt så fastnade hon i 12-års åldern i mina ögon. tror det är dags att acceptera att det är hennes tur att komma in i moppeåldern i år.

Kommentarer
Postat av: sanna

hahahah! Men lilla malin! så grov hon är :D

2010-04-01 @ 09:32:13
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0