3 mars

idag fyller jag år :) "hur känns det?" är standardfrågan efter att man tackat så mycket för alla gratulationer. Som om man växer en decimeter till varje födelsedag eller att hjärnan öppnar upp ett nytt rum att ta in information till och att detta nu skulle kännas på ett speciellt sätt... det känns som vanligt; jag är inte ett dugg mognare, inte en millimeter längre och tyvärr inte nått smartare. jag är som jag var igår, fast att jag idag kan börja köpa dyrsprit på systemet. åldersnojan däremot är idag ett snäpp starkare. idag är det 5 år sen jag åkte moppe, 5 år sen jag konfirmerades, 5 år sen jag enligt reglerna fick ha kul med killar...  om 5 år är jag 25 och det är väl då man slutar räkna ålder eftersom det ändå bara går utför? dom här fem åren har verkligen gått fort!

idag är det också ett jäkla vårväder. känner väldigt mycket för att sätta mig ute i solen och ta en glass eller grilla. kanske lägga mig vid ekudden i bikini och sola? det vore lite kul att bli sjuk igen nu när man precis lyckats kurera sig.
mamma och malin kommer förbi sen med presenter och kinamat. kan man ha en bättre eftermiddag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0