24 mars

När börjar folk att se en som vuxen? det känns som att äldre människor har lättare att få jobb än sånna som är i min ålder, även om jag kanske har mer erfarenhet vissa gånger. Tror människor att man inte klarar av att ta så mycket ansvar bara för att man är 20 och inte 40? för om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt att vi unga tar ansvaret på mycket mer allvar än äldre gör, eftersom att vi är rädda att göra fel eller bli illa omtyckt av arbetskamraterna. Även om jag inte har barn att försörja och inte så överdrivet mycket utgifter så vill man ju ändå ha samma chans som alla andra (oavsett ålder) att få ett bra jobb.

jag tycker livet är bra orättvist ibland. och jag vill jobba.

Kommentarer
Postat av: sanna

hänt något speciellt?

2010-03-25 @ 08:41:58
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag håller med dig. Vi unga kämpar nästan mer och tar mycke ansvar bara för att visa att man klarar av jobbet. Ändå är det bara dom över 25 som får jobben.

2010-04-21 @ 13:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0