13 januari

Gränser håller inte andra människor ute, dom stänger dig själv inne. så man kan spendera sitt liv med att dra gränser eller så kan man ta ett djupt andetag och kliva över dom. för om man vågar ta en risk är utsikten från andra sidan gränsen oftast bättre än man tror.

igår var jag på stan med becca vilket som alltid är roligt. gjorde av med lite pengar på rean så nu är lite nya saker inhandlade till lägenheten.
Idag ska jag med nikas mamma och handla gardiner, får se om jag hittar några fina. sen tänkte jag åka hem till tidan och hälsa på Misse, för det är han jag saknar mest nu. familjen kan jag prata med i telefon varje dag men Misse (som jag också ser som en i familjen) är det lite svårare att prata med. men vi får se vad han är på för humör för sist jag kom var han grinig, antagligen för att jag flyttat. 

inatt låg jag och funderade på vad jag vill göra med mitt liv. jag vill inte vara undersköterska hela livet men jag känner inte för att läsa till sjuksköterska. något som jag varit riktigt sugen på det senaste är att jobba utomlands. läkare utan gränser tycker jag verkar kul men då måste man vara just det - läkare.
antar att det löser sig med tiden, än är man ung och alert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0