29 september

hittade faktiskt en helt okej vinterjacka igår och fick den för 400 kr billigare! (älskar när affärsbiträden gör fel). sökningen till högskolan gick också bra och jag hann till och med in till arbetsförmedlingen för en snabb uppdatering. idag var jag också ledig så åkte ännu en gång in till stan. köpte två par nya skor, en  halsduk och lite andra förnödenheter. nu är väl nästan allt handlat till vintern så nu är jag redo för snön! har väl aldrig varit ute i så god tid med vinterkläder förut... dock har jag lite dåligt samvete över mina pengar som bara försvinner hela tiden. helgens utgångar kostade mig runt tusenlappen och dessa två dagar på stan har ju absolut inte varit billigare. från och med nästa vecka ska jag börja tänka mer på min ekonomi.
vaknade inatt av att jag var livrädd, sådär rädd som man blir när man känner sig jagad i drömmen eller när någon kommer upp bakom en utan att man är beredd. men min mardröm innehöll inga monster eller jakter i en mörk skog utan jag fick för mig att det var alla hjärtans dag och att jag var ensam - som vanligt. visst är jag töntig? jag måste ha en djup rädsla för att vara ensam på storhelgerna som snart kommer. julafton brukar jag ändå jobba men nyår och alla hjärtans dag... kanske inte borde stressa upp mig än med tanke på att det bara är september än så länge men ändå. visst känns det lite ensamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0