23 oktober

Nu har du bestämt dig, det här fungerar inte mer. kanske är det rätt men senast i förrgår sa du att du inte skulle klara av att vara helt utan mig. jag förstår mig inte på dig. du sa att du bara förstör för mig och jag sa att det har jag vetat sen första gången vi började krångla, men har det stoppat oss? nej.  jag har alltid vetat vad jag vill ha medan du alltid har trott att gräset är grönare på andra sidan.
kanske lyckades jag inte visa att jag är en annan person nu, eller kanske är jag inte det? kanske behöver vi bara ett par månader till utan varandra eller kanske behöver vi flera år för att kunna bygga upp det här igen. kanske förstör vi bara mer om vi släpper varandra nu eller också kanske det är precis det vi gör nu när vi träffas, förstör mer...? Tänk om du kanske ändå inte är kärleken i mitt liv? eller tänk om du är det och så låter jag dig gå nu.. Många har sagt till mig att kärleken i mitt liv aldrig skulle göra så som niklas har gjort mot mig och det kan jag hålla med om. men hjärtat säger en annan sak och det är väl ändå inte huvudet som bestämmer vem som är den största kärleken? 


Vi kan väl vänta lite och se hur det blir.
Vi kan väl lämna varann en liten stund.
Vi kan väl gå åt varsitt håll och få nytt perspektiv,
så lovar jag att vi möts för jorden är rund.

Vi kan väl vänta lite och se hur det blir,
nej här ska du få höra vad jag tror.
Om vi går åt varsitt håll och får nytt perspektiv,
så lovar jag att vi aldrig möts för världen är stor.


Igår jobbade jag kväll på femman. det var första gången jag var där så allt var svårt och pinsamt. omvårdnaden är alltid den samma men rutiner och dom boende är alltid olika. nu har jag fyra olika platsers rutiner att hålla koll på och närmare 70 namn att känna igen och veta vilka sjukdomar just den personen har. det är svårt men det är i alla fall extra jobb. ikväll och imorgon bitti ska jag också vara på femman och på söndag kväll och måndag ska jag vara i tidan. blir nog en ganska lugn helg vad det ser ut som...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0