30 November

idag var inte riktigt min dag. vaknade imorse, (tidigt för en gångs skull) och var rastlös som bara den. det regnade ute och inte var jag sugen på att egentligen göra nått... beslutade mig i alla fall för att åka in till Niklas lägenhet och städa lite. började med tvätten och fortsatte med disken och allt det där som ska göras men blev hungrig mitt upp i allt så tänkte värma en lussebulle. tyvärr värmde jag för länge (?) för rätt som det var vart hela lägenheten full med rök och lukten av bränd bulle verkade ha etsat sig in i allt som fanns. kul, tänkte jag, och frågade istället marcus om han ville äta på pizzarian med mig så att jag slapp vara i närheten av någon ugn/micro.
när jag kom tillbaka till lägenheten var tvätten klar men när jag tog ut den märkte jag att jag glömt att lägga i tvättmedel och sköljmedel så det var bara att göra om allt en gång till!
för att trösta mig gick jag och mamma på stan en stund och tur var väl det för hittade massa roliga saker :) borde egentligen inte köpa mer nu innan jul men jag kan bara inte låta bli...

imorgon jobbar jag en kortdag men det är alltid nått!




...Det kan aldrig göras ogjort det där som hände ikväll

Är du en av de som var där när det hände?
Eller saknade du någon du en gång trodde du kände
Är du en av de som gråter när ingen ser på
Är du en av de som berörs ändå

Jag ser mig i spegeln med ögon röda av gråt
Jag tänker hur gick det till hur bar de sig åt
Min lillebror går ut och vi vet aldrig vart han ska
Jag blir så rädd när jag tänker att det kunde vart han eller jag

Aldrig mer ung eller aldrig mera fri
När det handlar om barn har vi rätt att ta någons parti
Men ni vet hur det känns när röda ögon ser svart
Och jag sänder en tanke till dig som ligger sömnlös inatt

Alla som vill ta en stund och fundera
När ska vi göra mod av sorgen och börja agera
Nu städar man gatan och snart försvinner alla spår
Och vi fortsätter växa fast han förblir 16 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0