20 augusti

kan verkligen inte fatta att jag är arbetslös (eller har semester på obestämd tid), det känns fortfarande som att skolan börjar snart och att allt ska gå tillbaka till det normala. kanske är det därför jag inte har orkat mig bort till arbetsförmedlingen än? jag önskar att ett jobb bara kunde ringa till mig och säga att jag är anställd direkt, helst på tidans äldreboende, varför ska man ändra på någon som redan fungerar bra liksom? nu är jag i alla fall riktigt trött på att bara gå hemma. man sover till tolv och gör i princip ingenting fram tills det att alla andra slutar och man kanske kan släpa sig iväg och göra något. helst något som kostar pengar som man egentligen inte ens har längre. en stor SUCK till arbetslösheten!
igår underhöll jag mig i alla fall med att städa niklas lägenhet, diska och tvätta. skulle egentligen varit med marcus och becca men inget av det blev av, fick åka med snälla niklas istället till emil och sätta upp partytältet tills på lördag. det var också helt okej men myggen kunde varit någon annanstans :)
Nu sitter jag i alla fall och väntar på emil, vi ska iväg och spela lite minigolf tänkte vi :) han är också arbetslös, men bara nu i veckan.
antingen drar jag tummen ur röven imorgon och åker till arbetsförmedlingen eller också gör jag det på måndag, nu måste det bli av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0