20 April

Idag är det måndag och idag har vi haft studiebesök på fonus och krematoriet. det var gaska intressant men också väldigt rörande. vi är bara 19 år och döden känns så himla långt borta, ändå är döden något som inträffar varje dag, hela tiden. Det var en känslig stund för oss allihop, speciellt när vi var på krematoriet och fick se dom pyttesmå kistorna som foster får ligga i och också när vi fick se när dom kremerade en kista. vi fick kika i titthålet där kistan brann upp och skallen och tänderna var det enda som syndes bland all aska och eld.
Tänk om det varit någon av oss? det finns inte ens i min värld.
i vilket fall som helst blev det en del tårar från många av oss, alla har vi känt någon som dött och att verkligen se hur en kremering går till var ganska skrämmade och kunde säkert fått vem som helst att drömma mardrömmar.
För att skingra tankarna lite gick jag och Frida ner och tog en fika efter detta. Nachobricka på pims var precis vad som behövdes för att bli på bra humör igen och få annat att tänka på.

helgen har annars varit ganska lugn. i Torsdags skulle jag och Niklas grillat med Stoffe, Jenny och Anna men eftersom det tog 2.5 timmar att kratta planen som dom skulle göra innan (jag och Anna satt och väntade nästan hela tiden) så fick vi käka på donken istället. men det var inte fy skam det heller :)
Fredagen skolkade både jag och Niklas på och åkte på kvällen på 50-årskalas. Lördagen grillade vi hos Marcus med andreas vilket var riktigt kul!  huvudvärken har fortfarande inte släppt så på grund av detta har Linda inte tagit en droppe alkohol under hela helgen!
Biljetter är nu bokade till Scotts och Lars Kristerz (eller hur dom nu stavar) den 29 maj på Holmen. kommer förhoppningsvis bli grymt kul :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Men du och jag är ju odödliga, eller hur? :)

<3

2009-04-20 @ 16:54:09
URL: http://beek.blogg.se/
Postat av: Linda

ja det klart att vi är :)<3

2009-04-21 @ 08:45:51
URL: http://jagkallaslinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0