21 November

Idag är jag ledig och mamma och pappa är på begravning. Dom frågade om jag ville följa med men tänk om jag hade suttit där i kyrkan och inte gråtit? Det hade känts dumt så jag stannar hellre hemma. Ska i alla fall snart bort till petsson men vet inte riktigt vad som händer ikväll. Ska jag orka med ännu en alkoholdag med Anna och Mia imorgon får det bli lugnt ikväll.
Igår kom i alla fall årets första snö! Lika underbart som vanligt men jag saknar Lizette lite i sånna här lägen. Första uteritten i snö efter sommaren är alltid den bästa på året. Men saker och ting förändras och på något sätt känns det som att ridningen är ett avslutat kapitel. Jag vill verkligen rida igen men tiden räcker inte riktigt till längre. Hon är så pass gammal nu också så vet inte om hon hade orkat.
På måndag är det tydligen 200 dagar kvar till studenten och detta ska firas på Vatra. Jag själv känner att varje nedräkningsfest är ett sätt att försöka ge mig ångest över att jag inte hittat någon klänning än. 200 dagar kvar att hitta den snyggaste klänningen och hinna sy upp den och hitta några bra skor. Detta kommer jag aldrig hinna!
På måndag har jag historiaprov och muntlig engelsk redovisning och inte har jag börjat med något av det heller... Känns som att det är så lite tid och så mycket att göra.

Aja nu ska jag i alla fall iväg och njuta av ledigheten ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0